Jeżeli już teraz podjęliście Państwo decyzję o współpracy z naszym biurem rachunkowym, czas na podpisanie umowy. Standardowy formularz umowy chętnie prześlemy Państwu na adres mailowy, aby mogli się Państwo w spokoju z nim zapoznać. Chętnie odpowiemy na wszystkie ewentualne pytania.
Dla osób spoza Limanowej istnieje możliwość zawarcia z nami umowy za pośrednictwem poczty.
Współpraca z biurem rachunkowym nie musi oznaczać odcięcia Państwa od własnej dokumentacji. Zwykle proponujemy klientom, aby bieżące dokumenty przechowywali w naszym biurze, co zwolnione jest z jakichkolwiek opłat. Oczywiście istnieje również możliwość przechowywania dokumentacji u siebie, a do nas przesyłania jedynie dokumentów dotyczących miesiąca, jaki jest aktualnie rozliczany.
Zachęcamy klientów, aby dokumenty przesyłali nam pocztą, kurierem lub, w przypadku niewielkich ilości, faksem lub poczta elektroniczną. Istnieje możliwość odbioru dokumentów w siedzibie klienta, o ile znajduje się ona na terenie Limanowej.
A oto krótki opis comiesięcznych czynności związanych z obsługą Państwa firmy przez nasze biuro:
- Na kilka dni przed zakończeniem miesiąca kontaktujemy się z klientem telefoniczne lub za pośrednictwem Internetu i ustalamy dane dotyczące listy płac.
- Na podstawie otrzymanych danych sporządzamy listę płac, ewidencję czasu pracy, deklaracje PIT-4 i ZUS. Sporządzane są również przelewy dotyczące płatności ZUS i PIT-4.
- W ciągu 7 dni kalendarzowych od zakończenia miesiąca klient dostarcza we wcześniej umówiony sposób do biura dokumenty źródłowe.
- W ciągu 7 dni roboczych od otrzymania dokumentów informujemy o wyniku finansowym za dany miesiąc i ewentualnych płatnościach względem urzędu skarbowego. Sporządzamy deklaracje, które następnie przesyłamy na podstawie upoważnienia do urzędu skarbowego, lub dostarczamy klientowi osobiście, za pośrednictwem poczty lub maila.
- Po zakończeniu rozliczania miesiąca odsyłamy dokumenty do klienta lub przechowujemy w naszym archiwum.
- W przypadku wezwań dotyczących np. wyjaśnień w zakresie składanych deklaracji czy postępowań sprawdzających w zakresie prowadzonej dokumentacji, biuro występuje w imieniu klienta na podstawie udzielonego upoważnienia.